Сторінки

субота, 29 січня 2022 р.

  Інтерактивна школа сучасного вчителя

Створення інтерактивних моделей для візуалізації навчального матеріалу під час проведення інтегрованих уроків

           Сутність технології візуалізації навчального матеріалу полягає в єдності методичних прийомів включення в навчальний процес візуальних моделей; систематичного використання візуальних моделей одного виду або їх поєднання; навчання здобувачів освіти прийомам раціональної обробки інформації та її когнітивно-графічного уявлення.

           Необхідність візуалізації навчальної інформації обумовлена особливостями мислення сучасного учня, а саме: здатністю до швидкого переключення уваги та до швидкої обробки інформації; переважання сприйняття графічної інформації, і водночас, непристосованість до сприйняття лінійної й однорідної інформації, в тому числі великих книжкових текстів.

         Сучасними формами візуалізації навчального матеріалу є: опорні конспекти, фрейми, логічно-символьні моделі, блок-схеми, граф-схеми, динамічні моделі, ментальні карти, інтерактивні стрічки часу, інтернет-меми, хмари тегів. Майстер-клас «Створення інтерактивних моделей візуалізації навчального матеріалу під час проведення інтегрованих уроків» мав на меті підвищити рівень професійної компетентності педагогів у використанні сучасних технік та інструментів візуалізації для підвищення ефективності навчального заняття. Соловей О.М. (ТКМЦНОІМ) надала методичні рекомендації щодо практики використання інструментів для візуалізації навчального матеріалу.  Для вчителів математики, фізики, інформатики чудовий майстер-клас провела Мороз Т.І. (учитель інформатики ТТЛ). учасники мали можливість побачити використання PhET –симуляцій, створення ментальних карт, карт знань.

Методичні рекомендації при візуалізації навчального матеріалу:

-         візуалізація починається з підручника і має бути пов’язана з особливостями подачі навчального матеріалу;

-         слід враховувати, що наочні образи скорочують ланцюг словесних міркувань і можуть синтезувати схематичний образ більшої «ємності»;

-         поняттєвий і візуальний образи мають взаємодіяти;

-         під час навчального заняття необхідно використовувати єдиний підхід та невелику кількість інструментів та технологій.

Таким чином, візуалізація навчальної інформації:

-забезпечує інтенсифікацію навчання;

-активізує пізнавальну діяльність;

- формує критичне та візуальне мислення;

- забезпечує образне представлення знань і навчальних дій;

- підвищує візуальну грамотність та культуру.

 


Немає коментарів:

Дописати коментар