Практичні інструменти розвитку критичного
мислення
Критичне мислення: модний освітній тренд чи життєво-необхідне вміння?
Критичне мислення – це не лише здатність критикувати.
З педагогічної точки зору критичне мислення – це
комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини:
·
аналізувати, порівнювати, синтезувати,
оцінювати інформацію з будь-яких джерел;
·
бачити проблеми, ставити запитання;
·
висувати гіпотези та оцінювати
альтернативи;
·
робити свідомий вибір, приймати рішення
та обґрунтовувати його.
Щоб
учні мали змогу розвивати критичне мислення, у школі слід системно змінити всі компоненти
навчально-виховного процесу. Вебінар « Практичні інструменти критичного
мислення» (12 жовтня 2022 р.) мав на меті підвищити професійну компетентність
педагогів у проведенні уроку критичного мислення та використанні технологій,
методик. Соловей О.М. (ТКМЦНОІМ ) виділила основні етапи уроку критичного
мислення , наголосила, що технологія проведення уроку з розвитку критичного
мислення залежить від його предметного наповнення і дидактичних завдань, від
типу уроку (це набуття нових знань чи формування умінь).
Учасники сформували скарбничку
інструментів та встановили зв’язок
компонентів навчально-виховного процесу з основними принципами критичного
мислення .
На шляху до розвитку такого мислення
потрібно пройти 6 послідовних кроків:
•
Нерефлексивний мислитель – ще не усвідомлює «недорозвиненість» свого
мислення.
•
Спантеличений мислитель – усвідомив, що має проблеми зі своїм мисленням.
•
Мислитель-початківець – намагається удосконалюватися, але без
систематичної практики.
•
Практикуючий мислитель – визнає необхідність систематичної практики.
•
Просунутий мислитель – росте у процесі своєї систематичної практики
практики.
•
Майстер мислення – усвідомлене і проникливе мислення стає візитівкою
людини.
Немає коментарів:
Дописати коментар