Нові підходи до оцінювання навчального поступу учнів
В системі реформування освіти, яка має стати компетентісною, невід’ємною складовою є оцінювання навчальних досягнень учнів. Важливе місце у підвищенні мотивації учнів займає формувальне оцінювання, яке має змінити динаміку навчального поступу учнів до покращення результатів. Філософія формувального оцінювання полягає у відсутності частки НЕ, жодних негативних суджень. Науковці виокремили такі складові дієвого формувального оцінювання:
зворотний зв’язок у системі « педагог-учень»
уміння учнів оцінювати свої знання самостійно, взаємооцінювання
активність учнів в процесі власного навчання
корегування процесу навчання з урахуванням результатів оцінювання
вплив на мотивацію до навчання
Учасники методичного практикуму «Нові підходи до оцінювання навчального поступу учнів»( 12.04.23) обговорили алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання. Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) відзначила важливість конкретного цілепокладання та ознайомлення учнів з критеріями оцінювання до початку виконання поставлених завдань. Учителі розглянули конкретні приклади, техніки, інструменти формувального оцінювання та висловили думку, що необхідність формувального оцінювання продиктована часом, адже використання оцінювання в балах як мірила оцінювання не завжди має позитивний ефект.
Немає коментарів:
Дописати коментар