Сторінки

середа, 26 березня 2025 р.


У підготовчому етапі впровадження державного стандарту профільної освіти важливим є визначення пріоритетів ЗЗСО  на етапі формування академічних ліцеїв. На сучасному етапі – закладення фундаментальних основ формування нового типу мислення здобувачів освіти, а саме інтегративного має бути закладено у нові модельні програми профільної школи. Тому сьогодні дуже багато говорять про інтегративно - діяльнісну педагогіку, яка відображає об’єктивні процеси  в освіті з урахуванням реальних взаємозв’язків у природі та суспільстві, розуміння цілісності світу , внутрішньої цілісності  людини  як невід’ємної його  частини.

    Інтегративне мислення – це здатність поєднувати різні ідеї , це інструмент адаптації здобувача освіти до існування в умовах трансформації суспільства . Інтегративне мислення важливе для освіти. Дослідження показують, що інтегративне мислення впливає на успішність.

    Оскільки освітні процеси відбуваються у цифровому середовищі, то ІКТ  мають вагомі інструменти формувати в сучасного учня новий тип мислення: не лише аналізувати, вибудовувати логічні кроки. складати конструкції, але окремі системи об’єднувати в одне ціле, в різних системах знаходити спільне, самореалізовуватись.

     Профмайстерка  «Формування інтегративного мислення засобами ІКТ»  для учителів інформатики відбулась на базі ТАЛУГ ім. Івана Франка. Спікерами заходу були Соловей Оксана Михайлівна , консультант ТКМЦНОМ, Мельничук Ірина Василівна, учителька інформатики ТАЛУГ ім. І.Франка, Горпинюк Оксана Богданівна, учителька інформатики ТЗОШ І-ІІІ ст. №16 ім. В. Левицького, Гнатик Ірина Вікторівна, учителька інформатики ТНВК «Школа-колегіум  Патріарха Йосифа Сліпого». Учасники визначили стратегії та шляхи реалізації формування інтегративного мислення засобами ІКТ, обговорювали особливості оцінювання сформованих умінь за ГЗРН та STEM-оцінювання міні-проєктів , моделювали фрагменти STEM-занять , виконували практикум із складання інтегрованих комплексних завдань.

Однією із технологій формування інтегративного мислення є квест-технологія. а саме веб-квест. Учителям був запропонований веб-квест (STЕМ-квест), в якому інтегровано математику, хімію та інформатику. Педагоги зазначили, що завдання мають пізнавальний характер за результатами дослідження, спрямовують діяльність учня на пошукову роботу, використання знань з інших галузей. Учасники визначали етапи , на яких учні проводять дослідження, пошук інформації, використовують знання з різних галузей, моделюють, проявляють креативність  та уміння висувати гіпотези , шукати шляхи розв’язання завдань.

 В атмосфері дискусій, обговорень, практикумів учителі виділили переваги впровадження в освітній процес STЕМ-квестів, STЕМ-занять,  STЕМ-проєктів, які відкривають широкі можливості для використання ІКТ.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ 












Немає коментарів:

Дописати коментар