У підготовчому етапі впровадження державного стандарту профільної освіти важливим є визначення пріоритетів ЗЗСО на етапі формування академічних ліцеїв. На сучасному етапі – закладення фундаментальних основ формування нового типу мислення здобувачів освіти, а саме інтегративного має бути закладено у нові модельні програми профільної школи. Тому сьогодні дуже багато говорять про інтегративно - діяльнісну педагогіку, яка відображає об’єктивні процеси в освіті з урахуванням реальних взаємозв’язків у природі та суспільстві, розуміння цілісності світу , внутрішньої цілісності людини як невід’ємної його частини.
Інтегративне
мислення – це здатність поєднувати різні ідеї , це інструмент адаптації
здобувача освіти до існування в умовах трансформації суспільства . Інтегративне
мислення важливе для освіти.
Дослідження показують, що інтегративне мислення впливає на успішність.
Оскільки освітні процеси
відбуваються у цифровому середовищі, то ІКТ
мають вагомі інструменти формувати в сучасного учня новий тип мислення:
не лише аналізувати, вибудовувати логічні кроки. складати конструкції, але
окремі системи об’єднувати в одне ціле, в різних системах знаходити спільне,
самореалізовуватись.
Профмайстерка «Формування інтегративного мислення засобами
ІКТ» для учителів інформатики відбулась
на базі ТАЛУГ ім. Івана Франка. Спікерами заходу були Соловей Оксана Михайлівна
, консультант ТКМЦНОМ, Мельничук Ірина Василівна, учителька інформатики ТАЛУГ
ім. І.Франка, Горпинюк Оксана Богданівна, учителька інформатики ТЗОШ І-ІІІ ст.
№16 ім. В. Левицького, Гнатик Ірина Вікторівна, учителька інформатики ТНВК
«Школа-колегіум Патріарха Йосифа
Сліпого». Учасники визначили стратегії та шляхи реалізації формування
інтегративного мислення засобами ІКТ, обговорювали особливості оцінювання
сформованих умінь за ГЗРН та STEM-оцінювання
міні-проєктів , моделювали
фрагменти STEM-занять ,
виконували практикум із складання інтегрованих комплексних завдань.
Однією
із технологій формування інтегративного мислення є квест-технологія. а саме
веб-квест. Учителям був запропонований веб-квест (STЕМ-квест), в
якому інтегровано математику, хімію та інформатику. Педагоги зазначили, що
завдання мають пізнавальний характер за результатами дослідження, спрямовують
діяльність учня на пошукову роботу, використання знань з інших галузей.
Учасники визначали етапи , на яких учні проводять дослідження, пошук
інформації, використовують знання з різних галузей, моделюють, проявляють
креативність та уміння висувати гіпотези
, шукати шляхи розв’язання завдань.
В атмосфері дискусій, обговорень, практикумів учителі виділили переваги впровадження в освітній процес STЕМ-квестів, STЕМ-занять, STЕМ-проєктів, які відкривають широкі можливості для використання ІКТ.
Немає коментарів:
Дописати коментар