В
Україні четвертий рік триває
впровадження реформи НУШ. Вже стало традицією проведення круглого столу для
педагогів Тернопільської міської громади. 24 вересня 2025 року на базі ТСШ
І-ІІІ ст. №5 з поглибленим вивченням іноземних мов відбувся захід для учителів
математики, інформатики та фізики з обговорення проблематики реалізації
Концепції НУШ, зокрема формування освітнього середовища, впровадження
діяльнісного підходу, формування наскрізних умінь, самостійності учнівства у своєму навчальному поступі, також співпраці учасників освітнього
процесу.
Учасникам було запропоновано завдання для взаємодії для визначення зв’язку між ключовими компетентностями та наскрізними
вміннями, визначення будови К - задач та алгоритму роботи з ними.
Соловей
Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) наголосила на важливості впровадження
на сучасних уроків елементів дослідження, лабораторних робіт, наголосила на двох аспектах активізації пізнавальної
діяльності учнів:
•
предметно-математичному, основне призначення якого – це
побудова таких завдань, які будуть поступово приводити учнів до пізнання
якогось нового поняття, або учні дізнаються новий спосіб дій, що буде формувати
математичну компетентність учнів;
•
- технологічному, який пов’язаний з успішною організацією
навчання з використанням сучасних технологій
Учасники
круглого столу обговорили завдання учителя при проведення уроківз елементами
дослідження:
•
Спонукати
учнів формулювати ідеї та висловлювати їх.
•
Зіштовхувати
учнів із явищами,
які входять у протиріччя з уявленнями які вони вже мають.
•
Давати
учням можливість досліджувати свої припущення у вільній і невимушеній
обстановці, особливо шляхом обговорення у малих групах.
•
Надавати
учням можливість застосовувати нові знання до широкого кола явищ, ситуацій, так
щоб вони мали змогу оцінити їх прикладне значення.
Педагоги розглянули також питання
особливостей оцінювання в математичній, інформатичній та природничій
галузях, приклади корекційної роботи,
підбірку посібників для підсумкових, лабораторних робіт, «Робочих зошитів».
Рекомендації щодо роботи з
провадження концептів НУШ в освітній процес:
1.
При
складанні навчальних програм враховувати
впровадження діяльнісного , інтегративного, індивідуального підходів до
навчання, компетентісного потенціалу математичної, інформативної та природничої
галузей
2.
Формувати
освітнє середовище з впровадженням дослідницьких підходів до навчання
3.
Пропонувати
учнівству завдання з PISA-програм, К-задачі з метою формування ключових та
предметних компетентностей
4.
Визначати
критерії оцінювання та ознайомлювати здобувачів освіти з ними
5.
Планувати
різні форми роботи на уроках, інтегровані уроки
Немає коментарів:
Дописати коментар