Блог учителів фізики та астрономії м. Тернополя
четвер, 3 жовтня 2024 р.
вівторок, 24 вересня 2024 р.
Сучасні ресурси та підходи для викладання фізики в 7 класах НУШ
З метою підготовки вчителів до
викладання фізики за новим держаним стандартом був проведений круглий стіл «Сучасні
ресурси та підходи для викладання фізики в 7 класах НУШ» на базі ТЗРШ І-ІІІ ст. №24
Під час проведення круглого столу вчителі отримали поради
та практичні рекомендації з методики викладання фізики та питань дидактики: як
залучити до роботи всіх учнів, як розвивати в учнів експериментальні вміння й
дослідницькі навички та найефективніше здійснити діяльнісний підхід у процесі
навчання фізиці.
пʼятниця, 13 вересня 2024 р.
Організаційно-методичний супровід діяльності учителів математики, інформатики, фізики та астрономії на 2024-2025 н.р.
Організаційно-методичний супровід діяльності учителів математики, інформатики, фізики та астрономії
на
2024-2025 н.р.
Організація освітнього
процессу в ЗЗСО здійснюватиметься на
основі Законів України «Про освіту», «
Про загальну середню освіту» та супровідних нормативних документів МОН України.
Важливим завданням
спільноти учителів математики, інформатики, фізики та астрономії є формування
методичної інфраструктури та визначення основних напрямків роботи щодо реалізації
Державного стандарту, подолання освітніх втрат, роботи з обдарованою молоддю, дітьми з
особливими потребами, роботи школи молодого вчителя , удосконалення інтернатури
в ЗЗСО, налагодження комунікацій та співпраці з ЗВО, ТКМЦНОІМ.
На інструктивно-методичній
нараді (09 вересня 2024 року) Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) ознайомила
учасників з науково-методичною проблемою, над якою працюватиме спільнота
учителів математики, інформатики, фізики та астрономії: «Підвищення якості освітнього процесу через використання
сучасних концептів та стратегій реформування освіти», а також з методичною інфраструктурою, детально
зупинилась на організації роботи фахових підрозділів: плануванні роботи,
нормативних документах. У 2024-2025 н.р. планується робота проблемних груп з
питань викладання предметів фізико-математичного циклу 8 (пілотних ) класах
НУШ; оцінювання навчальних досягнень з математики, інформатики, фізики;
апробації підручників 8 класів НУШ. В рамках роботи майданчика моніторингових
досліджень заплановано: моніторингове дослідження впровадження
елементів лабораторних/практичних робіт на уроках математики та моніторингове
дослідження результатів діагностичних робіт з фізики, 7 кл ЗЗСО м. Тернополя за 2024-2025 н.р..
неділя, 25 серпня 2024 р.
Науково - методичний супровід викладання фізики у 2024-2025 н.р.
Пріоритетом сучасної
школи в 2024-2025 н.р. залишається розвиток здібностей, нахилів та інтересів
здобувачів освіти та створення сприятливих умов для творчої діяльності учнів. Аби допомогти освітянам опрацювати нові
нормативні документи та рекомендації, що регламентують організацію освітнього
процесу у 2024/2025 навчальному році, була проведена інструктивно-методична
нарада для учителів фізики Тернопільської міської громади 22 серпня 2024 р в
ТЗОШ І-ІІІ ст.№ 24.
Педагоги обговорили НМК на 2024-2025 н.р., особливості оцінювання та критерії оцінювання в природничій галузі (Наказ Міністерства освіти і науки Українивід 02 серпня 2024 р. № 1093 «Прозатвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання»),
зміни доТипової освітньої програми (Наказ МОН України “Про внесення змін до типовоїосвітньої програми для 5-9 класів ЗЗСО”від 09.08.2024 №1120). Соловей О.М. (ТКМЦНОМ) звернула увагу
учасників на впровадження моделей оцінювання груп загальних результатів
навчання при викладанні фізики у 7 класах НУШ, на новий підхід у розподілі навантаження, який
відповідно до змін до Типової освітньої програми дає змогу формувати гнучкі
навчальні плани, реалізовувати міжпредметну інтеграцію, проєктну роботу та інші
нетипові рішення в закладах освіти.
четвер, 16 травня 2024 р.
Профмайстерка «Інтеграція змісту природничої галузі в умовах НУШ»
Процес профільного навчання передбачає допрофільну підготовку
і безпосереднє профільне навчання. Обидва етапи однаково важливі:
перший (допрофільна підготовка) спрямований на вибір учнем подаль-
шого напряму освіти, другий (профільне навчання) — на вибір професійної діяльносВ рамках 12 T- mistechkа
проходили заходи в локаціях для учителів математики та інформатики Профмайстерка «Інтеграція змісту природничої галузі в умовах НУШ». Соловей Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) сформулювала мету профільної освіти для природничої галузі галузі та визначила етапи профільної освіти в умовах формування академічних ліцеїв:
І —
підготовчий (пропедевтичний) етап (1–7-й кл.);
ІІ —
допрофільна підготовка (8–9-й кл.);
ІІІ
— профільне навчання (10–12-й кл.)
Учасники, працюючи в малих групах визначали форми
реалізації до профільної підготовки для фізико-математичного профілю
Оскільки одним із
індикаторів внутрішньої системи забезпечення якості освіти в умовах до
профільної та профільної освіти є оцінювання навчальних досягнень здобувачів
освіти, то над завданнями вибору моделей
оцінювання навчальних досягнень та використання інструментарію формувального
оцінювання разом з учителями фізики та астрономії працювали спікери Бойко
Наталія Зіновіївна , учитель фізики та астрономії ТАЛУГ ім. І Франка та Мурза
Світлана Зіновіївна , учитель фізики та астрономії ТНВК ШЕЛ №9 ім І. Блажкевич.
Учасники активно обговорювали проблематику вимірювання якісних показників у
структурі допрофільної підготовки та , працюючи в групах визначали моделі та
критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. Сформулювали
маршрутизатор учителя фізики в НУШ та кроки змістового компоненту допрофільного
навчання в інтегрованому середовищі:
•
удосконалювати
профорієнтаційне інформування під час вивчення основних навчальних предметів
(інваріантний компонент);
•
розробляти зміст професійно спрямованих курсів за
вибором (елективів) — варіативний компонент для учнів 8–9-х класів
•
систематизовувати
форми реалізації допрофільної підготовки
•
долучатися до
розробки навчальних програм інтегрованих курсів, елективних курсів
•
проводити
моніторингові дослідження якості знань, психолого-педагогічні дослідження
•
запроваджувати
систему роботи з обдарованими школярами на профорієнтаційних засадах
пʼятниця, 22 березня 2024 р.
Альтернативна онлайн-олімпіада природничо-математичного циклу «STEM-проєкт» для учнів 9-11 класів
З метою популяризації природничих наук та математики серед учнівської та студентської молоді, співпраці з закладами вищої освіти, відповідно до наказу Тернопільської обласної державної адміністрації від 21.04.2021 №69/01-07 «Про затвердження плану заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року» була проведена альтернативна онлайн-олімпіада природничо-математичного циклу «STEM-проєкт» для учнів 9-11 класів.
Фіналістами ІІІ етапу
Онлайн-олімпіади стали:
№ з/п |
Прізвище, ім’я учня |
Клас |
ЗЗСО |
1 |
Бабій Софія |
9 |
ТЗОШ № 11 |
2 |
Наконечний Матвій |
9 |
ТНВК ШЕЛ №9 |
3 |
Шимків Андрій |
9 |
ТНВК ШМЛ №15 |
4 |
Давибіда Яна |
10 |
ТЗОШ №18 |
5 |
Лаврін Марко |
10 |
ТАЛУГ ім. І.Франка |
6 |
Загацька Богдана |
10 |
ТЗОШ № 16 |
7 |
Павлик Ольга |
11 |
ТСШ № 3 |
8 |
Буяк Артем |
11 |
Генезис |
9 |
Гомза Святослав |
9 |
Гармонія |
10 |
Сулимка Анастасія |
11 |
ТЗОШ №28 |
21 березня 2024 року відбувся ІІІ (фінальний) етап онлайн-олімпіади в
номінаціях «Розумна економіка мого міста», «Цифровізація- інноваційні
можливості шкільного середовища», «Математична модель в системі
енергозбереження», «Від експерименту до
досвіду». Учасники презентували роботи, власні розробки, ідеї, демонстрували
уміння здійснювати науково-дослідницьку діяльність, уміння перспективно мислити та аналізувати
проблеми. Члени журі відзначили науковий потенціал, практичну значущість представлених робіт. Заслуговують до уваги проєкти з
відбудови знищеного аеродрому, з пошуку альтернативних джерел енергії,
вирішення проблем навколишнього середовища рідного міста, створення двигунів,
Smart city. використання ІТ технологій та робототехніки в освітньому процесі,
створення платформ для підготовки до НМТ.
Номінація
«Цифровізація-
інноваційні можливості шкільного середовища»
1.
Буяк Артем (Академічний ліцей
«Генезис») – І місце
2.
Бабій Софія ( ТЗОШ І-ІІІ ст.. № 11)- ІІ місце
Номінація
«Розумна економіка мого міста»
1.Загацька Богдана
(ТЗОШ І-ІІІ ст. №16 ім. В. Левицького) –
І місце
2. Павлик Ольга (ТСШ
І-ІІІ ст. №3 з поглибленим вивченням іноземних мов) – ІІ місце
3. Шимків Андрій ТНВК ШМЛ № 15 ім. Л.Українки)- ІІІ місце
Номінація «Математична модель в системі
енергозбереження»
1. Гомза Святослав
(Гімназій «Гармонія»)- І місце
2. Лаврін Марко
(ТАЛУГ ім І. Франка) – ІІ місце
Номінація «Від експерименту до досвіду»
1.Наконечний
Матвій (ТНВК ШЕЛ №9) – І місце
2.Давибіда Яна (
ТЗОШ І-ІІІ ст. №18) – ІІ місце
3. Сулимка
Анастасія (ТЗОШ І-ІІІ ст. № 28) – ІІІ
місце
середа, 13 березня 2024 р.
Практичний семінар Моделювання інтегрованого уроку з елементами лабораторної, практичної роботи
Впровадження елементів лабораторних,
практичних робіт під час проведення
інтегрованих уроків є невід’ємною частиною реалізації діяльнісної та
інтегральної складової Державного стандарту базової середньої освіти. Розробка
інструкцій та вказівок до виконання таких робіт входить до НМК НУШ. Для підвищення методичної та предметної
компетентностей педагогів у питання моделювання інтегрованого уроку з
елементами лабораторних робіт був проведений практичний семінар (13 березня
2024 р. )для учителів математики, фізики та інформатики .
Соловей Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) презентувала зразки
моделей інтегрованих уроків та зразки інструкцій, вказівок, рекомендації щодо
впровадження елементів лабораторних робіт під час проведення інтегрованих
уроків. Учасники відзначили доцільність такого впровадження та зазначили
важливість ретельної підготовки до проведення таких навчальних занять:
•
Під час інтегрованих уроків доцільно
використовувати елементи лабораторних робіт з інших предметів для реалізації
інтегрованої та діяльнісної складової
•
Для ефективного використання елементів
лабораторних робіт, практикумів, дослідів доцільно складати інструкції
виконання та продумувати форми та місце даної роботи на уроці.
•
Висновок до роботи має відповідати
поставленій меті та завданням уроку
•
Доцільно продумати критерії оцінювання такого
виду роботи
•
Погоджувати з учителями - предметниками місце
даної лабораторної роботи, практичної роботи в програмі, плануванні та
фрагменти її виконання на певному навчальному занятті