понеділок, 18 квітня 2022 р.

 

D#08 Tmistechko

     


 
Традиційно  8 освітнє Трансфермістечко (13-14 квітня 2022 року) об’єднало освітян , але в надскладних умовах війни, у великому прагненні до перемоги українського народу та втіленні усіх завдань з реалізації Державного стандарту, Концепції НУШ.

В професійно-прогностичній локації об’єднались учителі фізики та астрономії. Соловей О.М. (ТКМЦНОІМ) сформулювала основні завдання професійного розвитку педагога при викладанні предметів природничого циклу та звернула увагу на основні показники професійної компетентності в умовах НУШ.  Учасники мали можливість відвідати майданчик практичного досвіду учителя фізики ТСШ І-ІІІ ст. № 7 з поглибленим вивченням іноземних мов Остапюка С.І., який продемонстрував діяльність вчителя над темою «  Організація  наукової навчально-дослідницької та пошукової роботи  як один із шляхів підвищення ефективності викладання фізики у школі».



 


вівторок, 5 квітня 2022 р.

Методичні рекомендації щодо окремих питань завершення 2021/2022 навчального року

 Міністерство освіти і науки рекомендує закладам

                                            загальної середньої освіти:

-завершити 2021/2022 навчальний рік, самостійно визначивши день

закінчення освітнього процесу шляхом внесення, за необхідності,

відповідних змін до структури навчального року, визначеної закладом;

-забезпечити виконання освітніх програм, навчальних програм та

навчального плану за рахунок ущільнення навчального матеріалу, організації

самостійної навчальної діяльності учнів, додаткових консультацій з

використанням технологій дистанційного навчання тощо та внести відповідні

-зміни до календарно-тематичного планування з предметів інваріантної та

варіативної складової навчального плану закладу освіти для забезпечення

якісного виконання програм без урахування показників з кількості днів;

-звернути увагу на необхідність психологічної підтримки дітей, у тому

числі після завершення навчального року. Відповідні матеріали розміщено

на сайтах Міністерства освіти і науки України та Інституту модернізації

змісту освіти за посиланнями:

- https://mon.gov.ua/ua/news/mon-zapuskaye-informacijnukampaniyu-pro-teyak-

zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni - інформаційні матеріали «Психологічна

турбота про дітей під час військових дій;

ДЕТАЛЬНІШЕ



 

субота, 29 січня 2022 р.

  Інтерактивна школа сучасного вчителя

Створення інтерактивних моделей для візуалізації навчального матеріалу під час проведення інтегрованих уроків

           Сутність технології візуалізації навчального матеріалу полягає в єдності методичних прийомів включення в навчальний процес візуальних моделей; систематичного використання візуальних моделей одного виду або їх поєднання; навчання здобувачів освіти прийомам раціональної обробки інформації та її когнітивно-графічного уявлення.

           Необхідність візуалізації навчальної інформації обумовлена особливостями мислення сучасного учня, а саме: здатністю до швидкого переключення уваги та до швидкої обробки інформації; переважання сприйняття графічної інформації, і водночас, непристосованість до сприйняття лінійної й однорідної інформації, в тому числі великих книжкових текстів.

         Сучасними формами візуалізації навчального матеріалу є: опорні конспекти, фрейми, логічно-символьні моделі, блок-схеми, граф-схеми, динамічні моделі, ментальні карти, інтерактивні стрічки часу, інтернет-меми, хмари тегів. Майстер-клас «Створення інтерактивних моделей візуалізації навчального матеріалу під час проведення інтегрованих уроків» мав на меті підвищити рівень професійної компетентності педагогів у використанні сучасних технік та інструментів візуалізації для підвищення ефективності навчального заняття. Соловей О.М. (ТКМЦНОІМ) надала методичні рекомендації щодо практики використання інструментів для візуалізації навчального матеріалу.  Для вчителів математики, фізики, інформатики чудовий майстер-клас провела Мороз Т.І. (учитель інформатики ТТЛ). учасники мали можливість побачити використання PhET –симуляцій, створення ментальних карт, карт знань.

Методичні рекомендації при візуалізації навчального матеріалу:

-         візуалізація починається з підручника і має бути пов’язана з особливостями подачі навчального матеріалу;

-         слід враховувати, що наочні образи скорочують ланцюг словесних міркувань і можуть синтезувати схематичний образ більшої «ємності»;

-         поняттєвий і візуальний образи мають взаємодіяти;

-         під час навчального заняття необхідно використовувати єдиний підхід та невелику кількість інструментів та технологій.

Таким чином, візуалізація навчальної інформації:

-забезпечує інтенсифікацію навчання;

-активізує пізнавальну діяльність;

- формує критичне та візуальне мислення;

- забезпечує образне представлення знань і навчальних дій;

- підвищує візуальну грамотність та культуру.

 


середа, 29 грудня 2021 р.

 

Дорогі друзі!

        2021 рік був сповнений яскравими подіями, випробовуваннями, новими здобутками та неоціненним досвідом.

       Нехай дух свята, відчуття щастя, радості супроводжують нас упродовж усього наступного року. Долаючи труднощі, ми стаємо мудрішими та сильнішими.

       Нехай у Новому Році наш оптимізм та професіоналізм допоможуть нам здійснити усі наші  задуми та мрії.

       Світлого Різдва, родинного затишку, здоровя та миру усім!




понеділок, 20 грудня 2021 р.

 

Онлайн-олімпіада «STEM-проєкти»

Конкурс учнівських  проєктів фізико-математичного циклу

              16 грудня 2021 року відбувся фінальний етап міського онлайн-конкурсу  учнівських проєктів фізико-математичного циклу в номінаціях: «Геометрія рідного міста», «Розумний будинок», «Екологія через призму досліджень та вимірювань».  Учасники представили 11 проєктів, які стали переможцями заочного етапу  альтернативної онлайн-олімпіади «STEM-проєкти». Школярі продемонстрували високий рівень предметних компетентностей , інформаційно-комунікативних, дослідницьких, аналітичних умінь. Серед актуальних тем для проєктів учасники обрали створення екологічно-чистих будинків (Мардинавка Остап, 10 кл.; Бабій Аліна, 11 кл), боротьбу із заторами в рідному місті (Мосейчук Максим, 10 кл.), альтернативні шляхи порятунку геометрії старовинних будівель (Зімірська Вікторія 10 кл), проблеми переробки сміття (Ціслюк Юлія, 10 кл.), забруднення води (Гецко Дмитро, 11 кл.), дослідження залежності здоров’я громадян від ступеня забруднення повітря (Мартинишин Віталій, Куртяк Назар, 10 клас), питання енергозбереження та створення системи «SMART - Будинок» через програмне забезпечення (Наконечна Лілія, Фомічев Єлісей, 10 клас; Павлик Ольга, 9 кл.) ,  розробки проєктів –ландшафтів за геометричними законами, пошук шляхів покращення архітектури рідного міста (Горошко Назарій , 10 кл., Микула Надія, 9 клас). Члени журі відзначили науковий підхід у роботі над проектами, уміння школярів створювати математичні моделі, 3-D –моделі, відповідати на поставлені запитання креативно та лаконічно. Проведення такої онлайн-олімпіади мотивує учнів до творчого самовдосконалення,  ефективної самореалізації індивідуальних інтелектуальних здібностей, сприяє розвитку ключових компетентностей та формує досвід наукової роботи.