четвер, 15 лютого 2024 р.

Всеукраїнський конкурс «Учитель року -2024»

          

Цьогоріч кращих педагогів визначали у чотирьох номінаціях: українська мова та література, географія, образотворче мистецтво та фізика.У номінації «Фізика» після відбіркового етапу учасниками фінального  стали :

- Миронюк Роман Олександрович, учитель фізики Тернопільського ліцею № 21 - спеціалізованої мистецької школи імені Ігоря Герети Тернопільської міської ради Тернопільської області;

-Лехняк Марія Василівна, учитель фізики ліцею с. Яблунів Копичинецької міської ради Чортківського району Тернопільської області;

- Приймак Іванна Михайлівна, учитель фізики загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів села Кошилівці Товстенської селищної ради Тернопільської області;

        

- Шевчук Тетяна Олегівна, учитель фізики Кременецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Кременецької міської ради Тернопільської області.

     11 -12 лютого 2024 року педагоги демонстрували свої уміння в таких конкурсах: «Фізичний експеримент», «Я так роблю», «Урок».

      Переможцем за результатами двох етапів став – Михайленко Василь Володимирович, учитель фізики комунального закладу Мишковицький ліцей Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області.

 

        Вітаємо Миронюка Романа Олександровича, учителя фізики Тернопільського ліцею № 21 - спеціалізованої мистецької школи імені Ігоря Герети Тернопільської міської ради Тернопільської області з успішним виступом на конкурсі !

       Зичимо здоров’я, наснаги, професійного росту та  нових здобутків!

 

 

пʼятницю, 26 січня 2024 р.

Методичні «фішки» у викладанні інтерактивного уроку Майстерня інноваційних знахідок

                  Суть інтерактивного навчання у тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної взаємодії усіх учасників освітнього процесу. Ця спеціальна форма організації пізнавальної діяльності  має конкретну мету - створити комфортні умови, за яких учень відчуває свою успішність,  інтелектуальну спроможність.

     Важливо звернути увагу на особливості підготовки та проведення інтерактивних уроків задля досягнення мети та завдань навчальної діяльності.

      На  практичному семінарі «Методичні «фішки» інтерактивного уроку» (24 січня 2024 р.) учасники обговорили питання:

1 . Сутність інтерактивного навчання.

2. Різні підходи до інтерактивного навчання.

3. Інтерактивні техніки і методи залежно від типу і мети уроку.

4. Рефлексія, самооцінювання та взаємооцінювання як невід’ємні складові інтерактивного уроку. 

       Соловей Оксана Михайлівна, консультант ТКМЦНОІМ, звернула увагу учасників на особливості використання технологій інтерактивного навчання на різних етапах уроку, продуктивною була практична робота з інтерактивними плакатами, учасників зацікавили інтерактивні завдання практичного змісту для підвищення мотивації та розвитку пізнавальної діяльності школярів: «Математика за столом», «Математика в коробці», «Математика та фізика в автомобілі».  Учителі зазначили, що технології  інтерактивного навчання – це не технологія одного уроку, тому взяли до своєї професійної скарбнички методичні рекомендації та методичні «фішки» для підготовки та проведення інтерактивних уроків.

 

середу, 20 грудня 2023 р.

 Дорогі друзі!


           Різдво - улюблене зимове свято багатьох українців, свято радості і дива. У цей чудовий день усі віруючі моляться Богу про заповітні мрії, дякують Богу за кожну можливість побачити рідних, працювати, втілювати задуми.  У нас сьогодні єдине велике бажання, яке об’єднує всіх у спільній молитві зберегти життя наших захисників і захисниць, наблизити перемогу України.

          Нехай різдвяна зірка подарує нам світло надії. Нехай божественна сила Різдва наповнить наші душі великою вірою, любов’ю, милосердям , терпінням.

           Нехай у наших домівках  завжди буде злагода , мир, взаємопідтримка. Нехай лунає коляда, українська пісня, панує дух незламних. 

       

Нехай Господь оберігає усі наші родини ! 

Христос Рождається!

Славімо Його!

четвер, 14 грудня 2023 р.

Методичний ленд « Освіта. Незламність. Перемога»

 В непростих сучасних умовах кожен освітній заклад вибудовує когнітивно-процесуальні шляхи реалізації освітнього процесу під час військового стану. Унікальну можливість поділитися власними напрацюваннями ,  власним баченням вектору розвитку педагогів та здобувачів освіти  надала Тернопільська ЗОШ І-ІІІ ст. № 18 , запросивши освітян  м.Тернополя на методичний ленд. Зокрема, серед педагогів, які представляли досвід роботи  над науково-методичними проблемами були Безух Тетяна Василівна (« Застосування проблемних методів навчання математики для реалізації завдань компетентісної освіти») та Волянська Наталія Михайлівна (« Формування компетентностей учнів на уроках інформатики засобами інтерактивних технологій»). Педагоги значну увагу приділяють подоланню навчальних втрат, формуванню предметних компетентностей, впровадженню діяльнісного підходу, інтерактивних технологій, проблемного навчання, технології «перевернутий клас». Особистісно-орієнтоване навчання, практична спрямованість всіх видів навчальної діяльності є пріоритетом кожного педагога. День науки відкрився роботою експериментальних майданчиків (локація фізичних експериментів «Фізика: проведення експериментів зі світлом та силами природи»),  локацій робототехніки «Майстерня роботів, технології майбутнього»), педагогічних майстерень. Велика подяка адміністрації закладу, педагогам, учням за віру в майбутнє української освіти, професіоналізм і любов до кожної дитини. 

середу, 22 листопада 2023 р.

Освітнє Трансфермістечко в місті Тернополі вкотре об’єднало освітян: актуальна тематика, робота в різних локаціях, а головне – здійснюються важливі кроки в майбутній розвиток освіти в контексті НУШ. Сьогоднішні шестикласники НУШ у 2027 році мають піти в 10 класи за новими програмами профільної школи. Тому зараз важливо визначити « правила гри» та виконати «домашню роботу» в перехідний період по підготовці закладів освіти, які визначаться, з яким статусом працюватимуть. 22 листопада 2023 року учителі математики, інформатики, фізики  в рамках 11 освітнього трансфермістечка працювали в змістовій локації, розглянувши складові змісту індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти , алгоритм реалізації в умовах переходу до профільної освіти. На дискусійній платформі учасники обговорили проєкт Державного стандарту старшої профільної школи . Продуктивною була робота в групах, де учасники визначили основні кроки формування ІОТ здобувача освіти, орієнтовну модель профільного навчання закладу освіти. Особливий інтерес педагогів викликав килим ідей  дітей «Старша школа майбутнього: якою її намріяли учні?». Соловей Оксана Михайлівна, консультант ТКМЦНОІМ, виділила ключові запитання:

      Що потрібно вже починати робити для реалізації профільного навчання у  закладі освіти ?

      2. Як на практиці сформувати та реалізувати індивідуальну освітню траєкторію для здобувача освіти?

      3. Якими мають бути ресурси для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії: матеріально-технічні, організаційно-методичні, психолого-педагогічні, кадрові тощо?

         Педагоги активно долучалися до обговорення та виконання інтерактивних завдань. За результатами роботи в локації були сформульовані основні кроки з формування та методичні рекомендації з реалізації ІОТ здобувача освіти.




 

        

пʼятницю, 20 жовтня 2023 р.

Майстерня інноваційних знахідок

 Моделювання, проєктування, сучасного  уроку НУШ

           Сьогодні ми позбуваємося моделі: «відчитати урок». Актуальним є прогнозування навчальних і загальних компетентностей, які формуються на уроці, створення позитивно емоційного настрою та психологічно комфортних умов уроку. Тепер, щоб бути ефективним, слід сконструювати свій урок так, щоб будь якою темою формувати компетентності, застосовувати цікаві методи, прийоми та форми навчання. Тільки практичне втілення ідей НУШ на кожному уроці дасть можливість сформувати найкращі  умови навчання, виховання і розвитку.

            На практичному семінарі  «Моделювання, проєктування, сучасного  уроку НУШ» (18.10.23) учасники

  • розкрили важливість моделювання, проектування, конструювання уроку НУШ;

  •  розглянули на конкретних прикладах кожен етап уроку: етап вступного повторення, етап вивчення нового матеріалу, практичний етап, етап спостереження й діагностування, етап узагальнення й систематизації, етап домашньої роботи, психологічний супровід.

          Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) наголосила, що  конструювання моделі уроку опирається на програмні вимоги, можливості учнів та вчителя, дидактичне призначення уроку. Етапи створення уроку умовно поділяються на такі компоненти: цільовий, змістовий, методичний та процесуальний. В першу чергу педагог визначається з темою уроку, її місцем в навчальному курсі, ключовими поняттями. В подальшому, за допомогою різних способів (через навчальний зміст; через діяльність педагога; через діяльність учнів; через внутрішні процеси інтелектуального, емоційного, особистісного розвитку учнів; через результати навчання), формує мету (цільову установку) уроку. Далі – вчитель відбирає необхідний навчальний матеріал та впорядковує навчальні завдання; з’ясовує які саме вміння необхідно розвинути в учнів. Визначившись із цілями та змістом навчального матеріалу, педагог в змозі підібрати необхідні методи та технологічні прийоми уроку. Після цього вчитель визначає тип уроку, здійснює формулювання навчальних ситуацій, підбирає засоби навчання. Після підбору способу оцінювання учнів, який буде застосований на майбутньому уроці, вчитель розробляє домашнє завдання, обирає необхідне до застосування на уроці навчальне обладнання та, за потреби, – планує записи на класній дошці. Киричук Наталія Володимирівна (учителька фізики ТАЛУГ ім. І.Франка) представила модель уроку фізики в 7 класі, зазначила , що важливо підбирати завдання та форми роботи на уроці для формування  певних предметних та ключових компетентностей, прогнозувати очікувані результати, на завершальному етапі уроку співставляти поставлені цілі і завдання з досягненнями, очікуваними результатами.В методичних рекомендаціях  щодо моделювання, проєктування сучасного уроку педагогам було запропоновано використовувати технологічні карти  , матеріали « Як оцінюють урок НУШ: «Абетка для директора».