четвер, 31 жовтня 2024 р.

ПрофМайстерка для учителів математики та фізики



ПрофМайстерка для учителів математики та фізики

            До впровадження Державного стандарту профільної освіти відбуватиметься підготовка до реформи: затвердження типової освітньої програми й модельних навчальних програм різних інтегрованих курсів і навчальних предметів, пілотування, зміна мережі закладів освіти, зокрема створення  академічних ліцеїв . Уже з 2025 року розпочнеться пілотування стандарту. Тому сьогодні важливо обговорювати та впроваджувати систему допрофільної підготовки в ЗЗСО.

             ПрофМайстерка 04. «Практична складова в контексті інтеграції предметів фізико-математичного профілю» зібрала учителів математики та фізики в ТЗОШ І-ІІІ ст. №16 ім. В. Левицького. Соловей Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) зазначила , що в допрофільній підготовці важливим є реалізація інтгративної та практико-орієнтованої складової в освітньому процесі. Зокрема впровадження елементів практичних, лабораторних робіт на інтегрованих уроках фізико-математичного профілю. Учасники, працючи в групах, виконували завдання «Асоціації» для визначення мети  майстер-класу, «2 в 1» (завдання для учнів, завдання для учителів): лабораторні, практичні роботи багатодисциплінарної інтеграції. Визначали значення практико-орієнтованих завдань під час проведення лабораторних/ практичних робіт в питаннях пропедевтики або повторення навчального матеріалу з фізики та математики. Педагоги сформували методичний кейс рекомендацій до складання інструкцій та підготовки інтегрованих уроків з елементами лабораторних/ практичних робіт.


вівторок, 24 вересня 2024 р.

Сучасні ресурси та підходи для викладання фізики в 7 класах НУШ

 

            З метою підготовки вчителів до викладання фізики за новим держаним стандартом був проведений круглий стіл  «Сучасні ресурси та підходи для викладання фізики в 7 класах НУШ» на базі ТЗРШ І-ІІІ ст. №24

            Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) відзначила необхідність ґрунтовної підготовки вчителів до реалізації реформ та виваженого підходу до підготовки  та проведення навчальних занять з фізики ,оцінювання загальних результатів навчання учнів.

            Під час заходу учасники ознайомилися з навчально-методичним забезпеченням до модельної програми «Фізика. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Кремінський Б. Г., Гельфгат І. М., Божинова Ф. Я., Ненашев І. Ю., Кірюхіна О. О.) , зокрема посібником «Діагностичні роботи з фізики . 7 клас (авт. Гайда В. та ін..), «Зошитом для лабораторних робіт. 7 кл.»  (авт. Гайда В. та ін.,). Під час проведення круглого столу педагоги обговорили сучасні ресурси, інструменти для ефективного сучасного уроку фізики.

               Під час проведення круглого столу вчителі отримали поради та практичні рекомендації з методики викладання фізики та питань дидактики: як залучити до роботи всіх учнів, як розвивати в учнів експериментальні вміння й дослідницькі навички та найефективніше здійснити діяльнісний підхід у процесі навчання фізиці.

пʼятниця, 13 вересня 2024 р.

Організаційно-методичний супровід діяльності учителів математики, інформатики, фізики та астрономії на 2024-2025 н.р.

 Організаційно-методичний супровід  діяльності учителів математики, інформатики, фізики та астрономії

на

2024-2025 н.р.

         Організація освітнього процессу в ЗЗСО здійснюватиметься  на основі  Законів України «Про освіту», « Про загальну середню освіту» та супровідних нормативних документів МОН України.

          Важливим завданням спільноти учителів математики, інформатики, фізики та астрономії є формування методичної інфраструктури та визначення основних напрямків роботи щодо реалізації Державного стандарту, подолання освітніх втрат,  роботи з обдарованою молоддю, дітьми з особливими потребами, роботи школи молодого вчителя , удосконалення інтернатури в ЗЗСО, налагодження комунікацій та співпраці з ЗВО, ТКМЦНОІМ.

        На інструктивно-методичній нараді (09 вересня 2024 року) Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) ознайомила учасників з науково-методичною проблемою, над якою працюватиме спільнота учителів математики, інформатики, фізики та астрономії: «Підвищення якості освітнього процесу через використання сучасних концептів та стратегій реформування освіти», а також з методичною інфраструктурою, детально зупинилась на організації роботи фахових підрозділів: плануванні роботи, нормативних документах. У 2024-2025 н.р. планується робота проблемних груп з питань викладання предметів фізико-математичного циклу 8 (пілотних ) класах НУШ; оцінювання навчальних досягнень з математики, інформатики, фізики; апробації підручників 8 класів НУШ. В рамках роботи майданчика моніторингових досліджень заплановано: моніторингове дослідження впровадження елементів лабораторних/практичних робіт на уроках математики та моніторингове дослідження результатів діагностичних робіт з фізики, 7 кл        ЗЗСО м. Тернополя  за 2024-2025 н.р..

 

 

неділя, 25 серпня 2024 р.

Науково - методичний супровід викладання фізики у 2024-2025 н.р.

           Пріоритетом сучасної школи в 2024-2025 н.р. залишається розвиток здібностей, нахилів та інтересів здобувачів освіти та створення сприятливих умов для творчої діяльності учнів. Аби допомогти освітянам опрацювати нові нормативні документи та рекомендації, що регламентують організацію освітнього процесу у 2024/2025 навчальному році, була проведена інструктивно-методична нарада для учителів фізики Тернопільської міської громади 22 серпня 2024 р в ТЗОШ І-ІІІ ст.№ 24.

Педагоги обговорили НМК на 2024-2025 н.р., особливості оцінювання  та критерії оцінювання в природничій галузі (Наказ Міністерства освіти і науки Українивід  02 серпня 2024 р. № 1093 «Прозатвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання»)

зміни доТипової освітньої програми (Наказ МОН України “Про внесення змін до типовоїосвітньої програми для 5-9 класів ЗЗСО”від 09.08.2024 №1120). Соловей О.М. (ТКМЦНОМ) звернула увагу учасників на впровадження моделей оцінювання груп загальних результатів навчання при викладанні фізики у 7 класах НУШ, на новий  підхід у розподілі навантаження, який відповідно до змін до Типової освітньої програми дає змогу формувати гнучкі навчальні плани, реалізовувати міжпредметну інтеграцію, проєктну роботу та інші нетипові рішення в закладах освіти.


 

четвер, 16 травня 2024 р.

Профмайстерка «Інтеграція змісту природничої галузі в умовах НУШ»


Процес профільного навчання передбачає допрофільну підготовку

і безпосереднє профільне навчання. Обидва етапи однаково важливі:

перший (допрофільна підготовка) спрямований на вибір учнем подаль-

шого напряму освіти, другий (профільне навчання) — на вибір професійної діяльносВ рамках 12 T- mistechkа

  проходили  заходи в локаціях для учителів математики та інформатики Профмайстерка «Інтеграція змісту природничої галузі в умовах НУШ». Соловей Оксана Михайлівна (консультант ТКМЦНОІМ) сформулювала мету профільної освіти для природничої галузі галузі та визначила етапи профільної освіти в умовах формування академічних ліцеїв:

І — підготовчий (пропедевтичний) етап (1–7-й кл.);

ІІ — допрофільна підготовка (8–9-й кл.);

ІІІ — профільне навчання (10–12-й кл.)

      Учасники, працюючи в малих групах визначали форми реалізації до профільної підготовки для фізико-математичного профілю

 

Оскільки одним із індикаторів внутрішньої системи забезпечення якості освіти в умовах до профільної та профільної освіти є оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, то над завданнями  вибору моделей оцінювання навчальних досягнень та використання інструментарію формувального оцінювання  разом з учителями  фізики та астрономії працювали спікери Бойко Наталія Зіновіївна , учитель фізики та астрономії ТАЛУГ ім. І Франка та Мурза Світлана Зіновіївна , учитель фізики та астрономії ТНВК ШЕЛ №9 ім І. Блажкевич. Учасники активно обговорювали проблематику вимірювання якісних показників у структурі допрофільної підготовки та , працюючи в групах визначали моделі та критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти. Сформулювали маршрутизатор учителя фізики в НУШ та кроки змістового компоненту допрофільного навчання в інтегрованому середовищі:

      удосконалювати профорієнтаційне інформування під час вивчення основних навчальних предметів (інваріантний компонент);

      розробляти  зміст професійно спрямованих курсів за вибором (елективів) — варіативний компонент для учнів 8–9-х класів

      систематизовувати форми реалізації допрофільної підготовки

      долучатися до розробки навчальних програм інтегрованих курсів, елективних курсів

      проводити моніторингові дослідження якості знань, психолого-педагогічні дослідження

      запроваджувати систему роботи з обдарованими школярами на профорієнтаційних засадах