пʼятницю, 27 січня 2023 р.

Використання STEM- квестів у позакласній роботі



       Квест — це як велосипед: сам винахід старий, як світ, а використовують його не всі. Але крім того, що квест — це захоплююча  динамічна гра, він ще й має неосяжні освітні можливості. Квест як форма навчально-виховної взаємодії легко адаптується до будь-якої навчальної дисципліни та дає змогу інтегрувати гру в навчання, а навчання в життя.

Семінар практикум «Використання STEM- квестів у позакласній роботі» (25.01.23) мав на меті підвищити рівень професійної та методичної компетентномтей у підготовці та проведенні STEM- квестів. Соловей Оксана Михайлівна (ТКМЦНОІМ) зазначила, що в основі організації та проведення STEM - квестів лежить інтегративний, діяльнісний та компетентісний підходи. Справді, коефіцієнт корисної дії STEM - квесту залежить від продуманих завдань, плану проведення, системи стимулювання та мотивації. Квест має відповідати психолого-педагогічним особливостям учасників квесту. Навряд чи хтось знає навчальні особливості учнів краще, ніж учитель. Тому й квест краще створити власноруч. Важливе значення має формулювання теми, в якій мають бути враховані особливості STEM –навчання, наприклад « Магія сил», « Лінійка і великі відкриття!» , «Мандрівка в світі хвиль».

 Організація STEM-навчання базується на подальшому впровадженні реформи «Нова українська школа», яка у вересні 2022 року розпочинається на рівні базової середньої освіти, з урахуванням Плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) до 2027 року , що визначає комплекс заходів, пов’язаних з формуванням і розвитком навичок науково-дослідницької та інженерної діяльності, винахідництва, підприємництва, ранньої професійної самовизначеності, популяризацією науково-технічних та інженерних професій.

·         Плану   заходів   щодо   реалізації  Концепції   розвитку          природничо- математичної    освіти    (STEM-освіти)    до    2027    року,    затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 січня 2021 року № 131-р; Плану заходів щодо популяризації природничих наук та математики до2025 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 320-р;

 «SТEM. 5-6 класи (міжгалузевий інтегрований курс)» (авт. Бутурліна  О.В., Артєм’єва   О.Є.), «Робототехніка. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Сокол І. М., Ченцов О. М.)

Немає коментарів:

Дописати коментар